PRAKTISCHE INFORMATIE

Hieronder vind je alle praktische info over jouw deelname aan de 1e Hardloop 4-daagse Breda.

Startnummer en hardloopshirt

Om drukte op de 1e avond te voorkomen, ben je welkom om je startnummer en hardloopshirt op te halen bij Run2Day Breda aan de Nieuwstraat 33 t/m maandag 13 mei 18.00 uur. Het is toegestaan om je spullen door iemand anders op te laten halen. Lukt het niet om vooraf je spullen op te (laten) halen? Dan kan je op dinsdag 14 mei je startnummer en hardloopshirt tussen 18.30 en 19.15 uur ophalen aan de inschrijftafel bij SPRINT op het terras voor het clubhuis of bij slecht weer in het clubhuis. Het startnummer draag je alle avonden. Elke avond na binnenkomst laat je je startnummer bij de finish stempelen.   

Kan je onverhoopt helemaal niet meedoen aan de Hardloop 4-daagse Breda? Dan kan je jouw startnummer overdragen aan iemand anders. Laat het ons wel weten, want dan wijzigen wij de naam in ons systeem. Restitutie van inschrijfgeld is niet mogelijk!

Bereikbaarheid en parkeren

Start en finish is alle avonden bij Atletiekvereniging SPRINT aan de Dr. Schaepmanlaan 4 in Breda. Ondanks dat daar behoorlijk wat parkeerplaatsen zijn, vragen wij iedereen uit Breda en directe omgeving zoveel mogelijk met de fiets te komen. Als je ’s avond thuis bent, heb je je spieren al lekker los gefietst om de dag erna weer soepeltjes te kunnen lopen. Is fietsen geen optie en kom je met meerdere personen van buiten Breda, probeer dan met elkaar te carpoolen.  Wanneer de parkeerplaatsen aan de zijkant van en achter SPRINT (bij hockeyvereniging Breda) vol zijn, wordt parkeren in de berm van de Dr. Schaepmanlaan gedoogd.

Kom je met het openbaar vervoer? Plan dan je route via www.9292.nl.

Kleedruimte, lockers & faciliteiten bij SPRINT

SPRINT beschikt over kleedruimtes waar je kan omkleden en douchen. In de hal van het clubhuis zijn lockers. Deze sluit je af met een 1 Euro muntstuk, dat je na gebruik weer terug krijgt. Aan de bar bij SPRINT kan je zowel contant als met pin betalen.

Parcours

Elke avond is er (grotendeels) een ander parcours. Dit parcours bestaat uit verharde delen over de weg en semi-verharde delen door het bos. Het parcours wordt bewegwijzerd door bordjes. We zullen het parcours van de desbetreffende dag elke dag in het Facebook event van de hardloop 4-daagse plaatsen.

5 km: fel oranje bewegwijzeringsbordjes en blauwe bordjes voor de kilometeraanduidingen

10 km: fel gele bewegwijzeringsbordjes en rode bordjes voor de kilometeraanduidingen

De laatste avond loopt iedereen dezelfde route; na 5 km kom je op de atletiekbaan waar de 5 km lopers finishen en de 10 km lopers de baan weer verlaten voor nog een ronde van 5 km. Dit is de enige avond dat de 10 km lopers twee dezelfde rondes lopen.

Verzorging onderweg

Voor de 10 km lopers staat er op circa 5 km een waterpost. Voor de 5 km lopers is er géén drinkpost onderweg. 

Na de finish

Elke avond krijg je bij binnenkomst een stuk fruit of een lekker snoepje uitgedeeld. Dit wordt je aangeboden door Albert Heijn en Haribo. Vergeet niet na de finish je startbewijs te laten stempelen!

Tijdsregistratie en uitslagen

Bij de Hardloop 4-daagse Breda gaat het vooral om de fun. Het is dan ook geen echte wedstrijd, maar omdat we gek zijn op timers en uitslagen is er WEL een handmatige tijdsregistratie. Wanneer het startschot klinkt, gaat de elektronische klok lopen en wanneer je over de finish komt, zijn er vrijwilligers die jouw tijd noteren. Zij doen dit zo nauwkeurig mogelijk. Deze “uitslagen” komen na afloop van de Hardloop 4-daagse Breda zo spoedig mogelijk op de website van Run2Day Breda op de eventpagina.

Omdat de Hardloop 4-daagse geen wandelevenement is, hebben we een tijdslimiet ingesteld. Loop je de 5,3 km dan moet je binnen 45 minuten finishen. Loop je de 10,5 dan krijg je 1 uur en 20 minuten de tijd.

Medaille

Voor iedereen die de (halve) marathon heeft volbracht is er een prachtige herinneringsmedaille! Die mag je echt niet missen!

Programma

Di 14.05 18.30-19.15 uur ophalen startbewijs en hardloopshirt

Di 14.05 t/m vr 17.05 19.30 uur start 5,3 en 10,5 km

Vr 17.05 21.00 uur feestelijke afsluiting

Vrijdagavond feest!

Vraag je familie en vrienden om je toe te juichen bij de finish. De laatste avond vieren we feest; je hebt dan tenslotte een (halve) marathon afgerond!! Aan je startbewijs zit een consumptiebon die je (alleen) de laatste avond kan inleveren voor een drankje naar keuze. Frans Jacobs komt als verslaggever de avond verslaan.

Medische begeleiding

Op de achterkant van je startbewijs staat een medisch paspoort. Dit dien je voor je eigen veiligheid in te vullen. Elke avond zijn er bij SPRINT twee EHBO-ers aanwezig.

Massage

Back in Motion Centrum uit Bavel zorgt alle avonden met hun chiropractors, fysio’s en masseurs dat je benen na de finish niet stram worden door ze lekker los te masseren.

Veiligheid

Omdat het parcours grotendeels over de weg gaat, willen wij je -omwille van je eigen veiligheid- vragen met maximaal 2 personen naast elkaar te lopen. Voor en achter de groep fietsen mensen mee met fluoriserende vestjes om e.e.a. in goede banen te leiden. Waar extra aandacht voor veiligheid gewenst is, staan verkeersregelaars.

Het is niet toegestaan om met een hond deel te nemen.

Goed doel

Voor deze eerste editie hebben we als goed doel de afdeling Aangepast Sporten van SPRINT gekozen, omdat we maar liefst vier avonden te gast zijn bij SPRINT.

Ook mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking kunnen bij SPRINT op diverse niveaus sportief bezig zijn. SPRINT vindt dat de normaalste zaak van de wereld. Atleten met en zonder beperking sporten dan ook naast elkaar en als het mogelijk is, ook met elkaar.

Zo beschikt de vereniging over aangepast materiaal, zoals speciale atletiekrolstoelen. Met het geld dat wij met z’n allen ophalen, kan SPRINT nog meer nuttige materialen aanschaffen. Mooi toch?

Kort voor de start op vrijdag 17 mei maken we het opgehaalde bedrag bekend en nemen Wouter Schelvis en Richard van de Pol namens Aangepast Sporten een cheque in ontvangst.

Voor de zekerheid…

In onze algemene voorwaarden ben je er al mee akkoord gegaan, maar voor de zekerheid vermelden we het nog een keer. Tijdens de Hardloop 4-daagse Breda zijn fotografen aanwezig die foto’s maken van het evenement voor publicitaire doeleinden, zoals onze social media kanalen. Uiteraard ben je vrij om deze foto’s van Facebook te halen en of te delen op je eigen socials.

Wij hopen dat jullie er heel veel zin in hebben, maar we kunnen ons eigenlijk niks anders voorstellen!

Tot dinsdag!

Team #H4DB